اهمیت حفظ دندان های شیری کودکان

حفظ دندان های شیری کودکان موضوع مهمی است که لازم است به آن توجه شود . زمانی که بنا بر هر دلیلی مجبور به کشیدن دندان های شیری زودتر از موعد خود می شویم ،دندان های کناری  این فضا را پر می کنند و دندان های دائمی در زمان رویش  فضایی برای رشد ندارد و همین عامل سبب می شود که دندان ها کج  و نافرم شوند ،در نتیجه نیاز به ارتودنسی اطفال در کودک به مراتب بیشتر می شود . علاوه بر این موارد به دلیل آنکه زودتر از  موعد  دندان شیری کشیده شده است ،جایگزین این دندان طی چند سال آینده  رویش می کند ، همین عامل سبب بروز مشکلات در جویدن می شود و  کودک دچار سو هاضمه می شود .

اهمیت حفظ دندان های شیری کودکان

اهمیت حفظ دندان های شیری کودکان

دکتر هلن جوانمرد بهترین دندانپزشک اطفال  به پدر و مادر ها توصیه می کنند  که هر 6 ماه یکبار  کودک خود را نزد دندانپزشک اطفال ببرند و چکاپ  بر روی دندان ها انجام شود . گاهی مشکل کودک تنها با یک ترمیم دندان ساده برطرف می شود و به دلیل دیر اقدام کردن این مشکل به مراتب شدید تر  و درمان عصب کشی و کشیدن نیاز می شود .

مراقبت از دندان های کودک از دوره نوزادی

اولین نشانه ی رویش دندان در سه ماه اول دوره جنین  آشکار می شود . زمانی که نوزاد متولد می شود  تقریبا دو سوم دندان های او در لثه تشکیل شده است  و بعد از تولد یک سوم باقی مانده دندان ها  تشکیل می شود ، اما رویش اولین دندان در تمام کودکان یکسان نیست  و در هر  کودک متفاوت است و زمان دقیقی ندارد ،لازم است تا از همان ابتدا  والدین تمام اقدامات بهداشتی برای دندان های کودک خود را اجرا کنند . در مقالات پیشین دکتر هلن جوانمرد در رابطه با اقدامات لازم برای مراقبت از دندان های کودک  صحبت کردند .

توجه به تغذیه کودکان  تاثیر به سزایی در  سلامت دندان ها دارد:

باید گفت  توجه به تغذیه در کودکان در کنترل پوسیدگی دندان بسیار پر اهمیت تر از مسواک زدن کودکان است .  برخی از والدین تصور دارند که قطره آهن  عامل بد رنگی و پوسیدگی دندان است  که این تصوری اشتباه است  .عواملی مثل تغذیه نادرست ،عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و مواردی از این قبیل می تواند عامل پوسیدگی دندان شناخته شود .

گاهی برخی از کودکان برای مسواک زدن دندان ها مقابله می کنند، راه کار های مختلفی برای تشویق کردن کودکان جود دارد تا  بتوانیم آن ها را به مسواک کردن دندان ها علاقه مند کنیم ،اگر موفق به  عادت دادن کودک به مسواک کردن دندان ها نشوید می توانید با دندانپزشک  اطفال م کنید  .دکتر جوانمرد  از روحیه و اخلاق سازگار با کودکان برخودار هستند و می توانند کودک را برای رعایت بهداشت دهان و دندانش قانع کنند .

گاهی حتی با کنترل ها و اقدامات  لازم ، کودک دندان شیری خود را زودتر از موعد  از دست می دهد  ،  باید گفت دندان شیری که به هر دلیل زودتر از موعد خود از دست برود، در رشد  و رویش دندان دائمی تاثیر گذار است  ،یعنی می تواند این زمان را به تعویق بی اندازد  و دندان دائمی دچار بر هم ریختگی شود و  نیاز به ارتودنسی دندان را در کودک  ایجاد کند .


جراحی فوق تخصص پلاستیک دندان ,کودک ,کودکان ,شیری ,رویش ,است  ,شیری کودکان ,پوسیدگی دندان ,کردن دندان ,دندان شیری ,دندان دائمی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود آهنگ های جدید coleqdpu daily فروش سنگ عقیق خطی کتاب های آموزشی فروشگاه دوست داران سئو فانتاکروم كتاب همراه موبايل لواسانی بلاگ معرفی کالا